måndag 1 oktober 2012

Badrumsångest

Idag orkar jag inte skriva om nedstämdheten, måndagsångesten eller det faktum att jag inte sprungit på över en vecka. Jag tar till flykt istället och fokuserar på något lättsammare: Mitt badrum.

Så igår när jag kvicknat till efter lördagskvällens konsumtion av rödvin, ungefär lagom till läggdags vid 21.30(ja vi är gamla och trötta i familjen, speciellt efter en ovanligt krävande eftermiddag med sonen som var alldeles 2-års trotsig)...såg jag mig omkring i badrummet. Och tänkte NEJ. Här har vi försökt få till det i ungefär 2 år och fortfarande känns det inte rätt. Det känns stökigt(kanske för att det är stökigt) och fel färger och fel...ja allt. Det som känns rätt är badrumsmattan. Och själva hyllorna över tvättmaskinen. Men färgerna känns fel, och plottrigt. Vad ska jag göra? Har en vän som är rätt haj på inredning hon brukar säga att man ska börja med att plocka bort det mesta. det är ju en poäng. Men sen då? Jag vill att det ska kännas harmoniskt här inne men ändå med något som bryter av. I exempelvis cerise eller orange eller nåt. Så hjälp... Jag vill känna mig harmonisk i mitt badrum inte få ett nervöst sammanbrott. Är det någon som har något tips? Hur skulle du göra om du med enkla medel fick styla mitt badrum?

//Gemma



Den fantastiska tvätt och sköt-avdelningen

Korgarna döljer spännande saker som tvättmedel och schampo.

Det trista badkaret

2 kommentarer:

  1. Kanske ta ett gammalt spröjsat fönster utan glas och snickra ihop till ett skåp/vitrinskåp och sätta något fint tyg bakom som döljer en massa badrumsgrejer. Vi hittade ett skåp på blocket som jag satte spets i. Blev superbra, titta på min blogg så ser du vad jag menar. Fast på längden ovanför tvättmaskinen i ert badrum. Eller flera gamla trälådor kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för förslagen!! Ska kolla efter lite fina trälådor tror jag. Spanade in din blogg men hade svårt att hitta inlägget med skåpet, vilket var det?

      KRAM!

      Radera