torsdag 11 oktober 2012

En riktigt bra dag och varför

Idag är en bra dag för att:

  • Jag har lyckats hålla mig till hälsosamma och måttliga portioner till både frukost och lunch(äter vanligtvis små luncher men senaste 2 veckor hade ödelagts av trevliga jobbluncher och utbildningsluncher och det blir man INTE smal av).
  • Jag har återupptäckt en av mina koftor från Karen Millen som jag inte använt på 1 år och den är fortfarande lika fin som när den var ny. Det kallar jag god kvalitet. Dessutom köpte jag den på 70% rea.... Rätt nöjd nästintill självgod här.
  • Jag har hunnit med en hel del på jobbet och är inne i ett kretivt flow.
  • Hade en supertrevlig och god lunch med mina närmsta kollegor samt äntligen inhandlat konst till vårt rum.
  • Jag ska på AW idag med en av bästa vännerna. Maken tar hand om sonen, diskberget och all kvällsbestyr hemma. Det är nästan semester!
  • Jag hann med att ta ut friskvård idag och inledde dagen med ett kort intervall-pass.
  • Hann även med att sminka mig och platta håret så jag känner mig snygg och min nya frisyr kommer till sin rätt(tror jag...)
  • Jag har bestämt att idag sätter jag punkt för godis och tårtätandet. Någon enstaka godbit eller kaka ett par ggr i veckan är ok, men inte de här lassen som jag stoppat i mig. Har som sagt inte ens pms.... Ingen ursäkt alls utom dålig karaktär. Men nu är det måttfullhet som gäller. Och vardagsmotion. och intervaller. Känns bra.
  • Nästa vecka jobbar jag 2 och en halv dag. Sen tar vi över sommarstugan. Nu ska här fixas!
Vad gör dig glad idag?

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar