fredag 5 oktober 2012

Uppiggande, tårtor och presenter

Sen min "AHA-upplevelse" om livets mening har jag känt mig betydligt mindre höst-deppig. Den gav  ett mycket hälsosamt perspektiv på tillvaron uppenbarligen. Ibland behövs det så lite... En diskussion, nya sätt att tänka och så lättar dimman. Något så enkelt som att glaset kanske är halvfullt istället för halvtomt. Hur svårt ska det vara?

Eller så beror de här senaste dagarnas eufori på att jag börjat äta banan 1gg/dag... Läste något inlägg på FB för ett par dagar sen om allt nyttigt en banan innehåller bland annat ämnen som frigör serotonin, så att kroppen tror att man är lycklig och bekymmersfri. Jag är ju en riktig "sucker" för allt som säger sig ha forskning i ryggen, så säger någon att man blir smal av blåbär eller att bananer gör en lycklig för det har minsann 10000 råttor bevisat. Då kör jag. Mitt senaste är att bananer är väldigt bra, vardagsmotion är toppen och att man behöver hög intensiv träning 3min/vecka. http://www.svtplay.se/video/326348/1-10-del-2-av-3

Imorgon är det tårtkalas "at Gemma´s", jag och Maken fyller år så tätt så vi slår ihop det och firar med familjerna på söndag. Har snurrat runt halva stan efter roliga och bra presenter till Maken som fyller på riktigt på måndag och dessutom hunnit med ett nästintill ruinerande frisörbesök. Lyckades nästan med presenterna... en komplettering behövs. Det ska ju finnas en present från sonen också.

Jag hade tänkt slippa tårtbaket och beställa en härligt gräddig, fluffig fin-tårta från vårt lokala konditori. Men de har stängt på söndagen så då MÅSTE man baka... Jag "kan" bara en tårta så det blir den. Lite tråkigt för den blir inte så jättesnygg. Men god med nutellagrädde, jordgubbskräm och banan. Eller om man ska våga sig på farmors daimtårta.... Hmm. God men inte heller riktigt snygg.

Är det någon som har något annat tårt-tips, som inte är för svårt?

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar